Kiusaaminen


Kiusaaminen. Aihe josta puhutaan, joka blogissa. Kirjoitan koska kiusaaminen koskettaa minuakin henkilökohtaisesti.
Minua ja pikkuveljeä kiusattiin ala-asteella. Muistan hyvin sen. Kaikki parani
kun vaihdoin koulua ja se helpotti oppimisvaikeuksiani.


Koin itse kiusaamiseni yksin olemisena
En käsitä sitä vieläkään vanhemmat puhuu kiusaamisesta mutta minä puhun tästä. Pikkuveljeni kiusaaminen oli erilaista. Minua ei haukuttu tai minulle ei keksitty Lempinimiä. Pikkuveljellä oli omat syyt olla sellainen kuin oli ja minulla on oikeus olla omanlainen. Kaikkihan on erilaisia ihmisiä. Ketään ei saisi kiusata jos on vähänkin erilainen. Vannon että en ole ketään kiusannut. Mutta totta se ei ole juteltiin yhdestä luokkakaverista selän takana. se ei ollut kivaa. Mutta emme hänestä pahaa puhuneet. En tykkää että jotakin kiusataan. Siitä jää ikuiset 


jäljet itseen. Minäkin muistan oman kiusaamisen ikuisesti olen vahva ja kuljen sen kanssa eteenpäin. Minut otetaan porukkaan hyvin mukaan.ammattikoulussa otteeni ryhmäkavereihin parantui hyvin. Kuljen kaikkien mukana.Opettajat auttavat menevään eteenpäi  ja rohkaisevat puhumaan uusille ihmisille
Mutta Annan neuvon kertokaa aina Jollekkin aikuiselle. He osaavat auttaa. Mainitsen myös sen että olen itse mukana oppilaskunnan hallituksessa mukana. Meilläkin on suuri vastuu koulussa. 


Onneks meidän ryhmä on hyvin yhteishenkinen ja ketää ei ole jätetty ulkopuolelle vaikka olis vasta tullut ryhmään tai olisi erilainen.
Vastustan kiusaamista koko loppu elämäni. Kiitos jos katsotte tämän 
Postauksen.




Kommentit

Suositut tekstit