mun elämäkirja - tulevaisuus

Tulevaisuus näyttää hyvältä mun kannalta. Kesäloma 
ensin, jos sitten vaikka pääsisin työkokeiluun ja
  hakemaan opiskelemaan lastenohjaajaksi Pieksän-
mäelle tai Joensuuhun ehkä myös Lahteen vois 
mutta tästä en ole varma viellä. Vois opiskella  


 nuorisotyöntekijäksi. On tässä melkein vuosi aikaa
miettiä sitä. Vaikka olisin voinut hakee nyt kesällä 
joensuuhun opiskelee mutta tarvitsenkin kuitenkin 
sitä aikaa miettiä tätä. Eihän mulla elämässä ole 
kiire. Kolmen kuukauden kesäloma kuullostaa


kivalta ajatukselta mutta elokuussa pitää laittaa
 pyörät pyörimään eteenpäin. Pärjään ainakin kesän 
päivärahalla ja yleisellä asumistuella. Koiran haluaisin 
hankkia ja nyt olis aikaa viettää sen kanssa aikaa mutta
onnistuuko kasvatus multa sitäkään ei voi tietää ennen


 kuin kokeilee ja löytyykö rahaa ei tietysti. Kaikkea olen
 suunnitellut mutta mistää ei ole varmuutta viellä. Perhe 
ei ymmärrä. Mun mielessä pyörii päässä että iskä nauraa
 mullem, et sie viellä lähden minnekään täältä.
 Vuokra asunnosta ei halua luopua tämä täyttää mun


 tarpeet tällä hetkellä sitten kun tarve on muuttaa
 tai tarvitsen lisää tilaa sitten lähden täältä.





Kommentit

Suositut tekstit