Unelmien ala

Oon aina halunnut työskennellä kerhonohjaajana, lastenohjaajana tai ihan opettajana. Haaveet voi toteutuu kun vaan uskoo itseensä ja unelmiinsa.. 

Oon opiskellut siivoojaksi. Ei sekää oo turha ammatti tässä yhteiskunnassa, sain aikaa miettiä mitä todella halusin ja tykkäsin opiskella siivoojaksi. Ehkä se oli se hyvä ryhmähenki, jonka voimalla halusi opiskella loppuun asti. Jokaiselle löytyy joku ammatti tai useampi, josta tykkää. Mutta kyllä minä oon tykännyt aina kasvatus ja ohjaus työstä.. Siivoojaksi kun opiskelin tykkäsin olla kouluissa ja päiväkodeissa siivoamassa..


Mutta tää nuoriso- ja yhteisön ohjaajan työ kuulostaa omalta jutulta.. Tämä on se mun unelmien ala koska tästäkin on mahdollista lähteä työskentelemään erilaisiin juttuihin..

Itse haluan tulevaisuudessa tehdä kerhon ohjaajan työtä, ohjata askartelu, taidekerhoa, pientä tanssiryhmää. Olla hankkeissa mukana, järjestö ja yhdistys toimintaa, vapaaehtoistoimintaa, olla aikuisten ja nuorten sekä koululaisten kanssa tekemisessä. Ehkästä syrjäytymistä, työttömyyttä ja kiusaamista. Opettaa elämäntaitoja ja sosiaalisen median käyttöä. 


Miten löytää sen oman alan ? Itse suosittelen itsetutkistelua: miettiä sitä mistä tykkää ja haluaa tehdä, kannattaa tutkia itseään kiinnostavia aloja ja kokeilla jos se on mahdollista. Oon todennut itselle viime vuonna hyväksi kaikenlaiset netissä olevat ammatinvalinnan testit ja kannattaa miettiä olisko itsestä yrittäjäksi..

Muistakaa kaikkia aloja ei viellä olemassa, niitä tulee lisää ja aina tarvitaan erilaisia ja omanlaisia osaajia lisää tänne yhteiskuntaa.
Välivuosikin on voi olla yksi vaihtoehto kun alkaa miettiä oikeasti mitä haluaa tehdä tulevaisuudessa, voi kokeilla vapaaehtoistomintaa tai matkustaa..

Kommentit

Suositut tekstit