luonto, koulutus ja lapsille parempi tulevaisuus

Politiikka alkaa näin aikuisuuden korvilla puhuttaa siis. katsotaan mistä haluan puhua ja minkä eteen olen valmis tekemään töitä.Tästä puhuminen tarkoittaa aikuisuutta. Minua alkaa kiinnostaa ajaa asioita eteenpäin. Tässä olisi mun asiat jotka tarvitsevat paremman suunnan politiikassa.. Haluan tulla mukaan parantamaan parempaa koulutusta, säilyttää meidän suomen kaunis luonto ja luoda lapsille paremman tulevaisuuden.

 Suomen luonto on kaunis, täynnä metsiä, järviä. Jos niitä ei olis missä uitas kesäisin ?  rakastan kuitenkin uimista luonnojärvet on siihen paras paikka. Tykkään kuunnella laineiden liplatusta, katsoa auringonlaskua järvenrannalla.  Metsässä on hiljaista, rauhallista ne kasvit ja puut. Keväsin ne kasvattaa uudet lehdet, uudet kasvit ja kukat tulee maasta ylös. Kesäisin saa juosta palain jaloin vihreällä nurmikolla. Talvella luonnon kauneus on erilaista. pakkasen huurrepuut, lumi ja pakkanen vaikka en tykkää siitä muuten kuin valokuvauksen kannalta. Kevään ensimmäiset auringonsäteet kun ne paistaa se piristää mua..

Koulutus on mulle aika tärkeä ei näillä leikkauksilla pääse jatko opiskelee, enkä opintolainaa halua hankkia lisää. Leikkaukset koulutuksista on ihan älytöntä. Miksei ne leikkaa rikkailta ja anna köyhille. mikähän järki tässä asiassa on ? Kuitenkin ihminen ei saa töitä tulevaisuudessa jos siihen ei ole kokemusta tai mitään koulutusta. Tälläiset kuin minä, joilla on vähän rahaa saa opiskelu jäädä aikuisena sinne haave puolelle mutta haaveet voi toteuttaa.. 

maahanmuutto politiikka on kanssa vähän sillee ja tälleen. Uutisia on näkynyt paljon erotetaan perheitä ja lähetetään takas minne lähtivätkin. Pettymys voi olla kova jos ei saa paikkaa suomesta mistään. Ei meidänkän rahat riitä mihin tahansa. mutta vois vähän ajatella että koko perhe vois jäädä yhdessä sinne mihin on tultu. Se oon nähdyt ja kokenut vastaanottokeskuksen arjen. Se ei ole mukavaa voi olla paremmat tilat ainakin. 

Luodaan meidän lapsille parempi tulevaisuus että olis hyvät hoitopaikat, koulut ja säilytetään luonto jälkipolville. Meidän sukupolvi voi nousta enemmän tuolla politiikassa esille. Vaihdetaan tai otetaan nuoria ihmisiä enemmän politiikkaan. kuka jaksaa enää katsoa niitä samoja vanhoja naamoja " Näin sanoin putouksen aino inkeri ankeinen " Mun sukupolvi on taynnä nuoria myös vanhuksia. meidän jälkeen tulevat heille toivoisin enemmän mahdollisuutta annetaan äänestysvoima  16-vuotiaille heillä vois riittää ideoita enemmän kuin vanhoilla. siis erinäkökulmaa politiikkaan. Nostetaan suomi takas maanpäälle.

Kommentit

Suositut tekstit