Itsetunto

Haluan kirjoittaa itsetunnosta. Olen tyytyväinen mun 
vartaloon. vaikka minulla on huonoja puoliakin 
mistä en tykkäisi. Olen omat itsesi ja vartalosi kanssa.
 Itsetunnossa ei ole kyse että hyväksyt vartalosi siinä

 kyse paljon muustakin. Hyvä itsetunto tarkoittaa myönteistä 
realismia omista mahdollisuuksista ja rajoitteista. Se on
 myönteinen, mutta totuudenmukainen arvio itsestä.
 Itse tunto on muuttuva ja kehittyvä kokemus itsestä. 

Ihminen luottaa itseensä ja arvostaa itseään sellaisena 
kuin on. Kun itsetunto on hyvä siinä ei tarvitse
 loukata toisia sanomalla jotain esim. että oot lihava.
 Minulla ei ole hyvä eikä vahva itsetunto tällä hetkellä. 

Ymmärsin sen kuin luin itsetunnosta. Sitä voi kehittää. 
Sen tiedän että silloin pitää tutustua itseensä enemmän ja 
syvemmin. Esin voit kirjoittaa ylös asioita missä 
olet hyvä ja missä haluaisit kehittyä.

Kommentit

Suositut tekstit