Löysin viimein itseni, oman jutun & uusien unelmien täyteinen vuosi 2020...


Muistoja ja ajatuksia vuodelta 2020: 

Tanssista on tullut mun uusi intohimo, tykkään jammailla musiikin tahtiin ja kokeilla erilaisia valmiita koregrafioita. Musiikki on auttanut mua jaksamaan tänä vuonna, se on myös tuonnut mulle paljon hyvää fiilistä ja erilaisia tunteita. Plaudun sen avulla kun silloin voin keskitty kuuntelee musiikkia ja ajattelemaan omia liikkeitä eikä mitään muuta.

Oon löytynyt kokoajan uusia, ihania biisejä  myös lapsuuden suosikkeja olen kuunnellut ja korelainen pop on löytänyt mun elämään takas tai oikeastaan ei se koskaan lähtenytkään (siitä tulee jotenkin aina vaan hyvä ja itsevarmenpi fiilis)

 

Opinnoissa ollut pientä sääntöö, muutoksia, suunnitelmia on vaihdettu lennossa ja stressiä mutta pikku hiljaa hyvää tulee.. 

Muistan tästä vuodesta yhden työpaikka ohjaajan sanat (mä uskon että sä löydät vielä sun oman jutun) No pikku hiljaa se on löytynyt, ainakin tähän hetkeen sopiva ja ainahan se muuttuu.. Nyt se ei muutu kuitenkaan pariin vuoteen vaan alan elää ja tekee niitä asioita joita haluan sekä rakastan tehdä.

Talvi oli aika erilainen välillä lunta ja joskus ei, mitäs muuta kuin opiskelua, kodin siivoamista ja järjestelyä sekä omia harrastuksia..



 Talvi on sellaista aikaa mun elämässä että pyörin kotinurkilla ja teen asioita, jotka on pakko muuten viltin alla oleminen ja sarjat kuuluu mun joka päiväiseen arkirytmiin 

Keväällä maailma muuttuin erilaiseksi, piti totutella olemaan kotona ja opiskelee siellä.. Musiikkia, leffoja ja sarjoja kului aika paljon, tuli katsottua vanhoja sarjojakin uudestaan ja lemppari leffoja moneen kertaan. Kun alkoi lämpenee sain laitettua parvekkeen kuntoon ja pestyä lasit ..oli aikaa keskittyä siivoamaan kotia..

Kesästä jäi paljon kivoja muistoja mutta myös oma jaksaminen oli koetuksella. Muistan sen ihanan helleviikon juhannuksen jälkeen, jolloin olin vaan, käytiin autolla reissulla ja syötiin bussi pysäkillä evästä, kävin uimassa punkaharjulla ja heitettiin kuperkeikkoja vedessä sekä retkeiltiin kerimäellä.. 


Myös näin sukulaisia kesällä ja niitä olikin yhtenä viikonloppuna paljon mutta sen jälkeen olin henkisesti väsynyt. Pystyin käymään kaupungissa shoppailee, pyöräilin ja olin aika paljon maalla..

Syksystä jäi päällinmäiseksi mieleen väsymys ja se ettei nuorisotyö oo mun juttu mutta jos pitäisi sanoa mikä oli parasta syksyssä oli se kun pääsin ajelee pyörällä työharkkaan ja ajelin kotiin auringonlaskussa kuullokkeissa hyvää musiikkia. 

Oli kiva myös nähdä tuttuja nuoria ja pelata unoa sekä opetin yhden nuoriso ohjaajan virkkaamaan siitä olen ylpee :) 


Mä tuun muistaa aina heidät olihan ne ekat nuoret joita pääsin ohjaa silloin viime vuonna 2019 syksyllä, helppoo se on kun oltiin jo vanhoja tuttuja, vaikka ne kiusas mua välillä en ymmärrä sitä  vieläkää vai oonko helppo kohde vai kiva tyyppi ? Tutustuin muutamaan eri koulun opiskelijaan, toisen kanssa olin jo ollut tekemisissä ja toinen oli ihan uusi tuttavuus.. 

Mitä olen oppinut vuonna 2020:

Olen syventänyt itsetuntemusta ja tajunnut monia uusia asioita elämästä: ainakin sen mikä motivoi mua, nuorisotyö ei ooo mun juttu, mitkä on mun arvot työssä ja elämässä, mistä unelmoin ja mitä toivon elämältä sekä myös lähitulevaisuudelta 


Itselle tärkeää on: harrastukset, läheiset, luonto,henkisyys, positiivisuus, oma aika, kissani, musiikki, että saan tehdä sellaisia juttuja jotka ovat kuin minulle tehty, löydän sen oman jutun, unelmointi, haaveilu, oma hyvinvointi henkinen, psyykkinen ja fyysinen.

Ei aina arvitse tehdä asioita, joita ei halua ja tekee jos on se fiilis niin antaa palaa.. Oon siis oppinut kuuntelee itseä ja omia tarpeita tänä vuonna vimein, olen aina tehdyt asioita toisille että heillä olis hyvä mieli

Musiikilla, unelmilla ja toisilla ihmisillä on aika iso merkitys mun elämässä.. 
Näiden ansiosta selvisin pimeästä syksystä 

 
Olen ymmärtänyt omat roolit mun elämässä (oon tytär, kummityttö, kummitäti, paras kaveri, isosisko)

Mistä oon kiitollinen: mä oon niin kiitollinen että mulla on elämässä kaikki hyvin ja saan olla isosisko sekä kummitäti kahdelle pienelle tytölle. Oon kiitollinen tästä vuodesta, oon oppinut kaikenlaista uutta ja elämäni, opiskelut on edennyt pikku hiljaa eteenpäin. Elämä on koetellut mua mutta tällä hetkellä on sellainen fiilis että asiat alkaa menee loistavasti ❤


Ajatuksia tulevasta vuodesta 2021:

Lähitulevaisuulta toivon: rakkautta, läheisyyttä mutta ei haittaa vaikka mun vierellä ei olis ketään. Toivon että pääsen tekee kivoja juttuja ja töitä intohimojeni parissa.. Kohtaamisia, unelmointia ja että saan oppia uutta 

Tämä vuosi on kaikin puolin ollut opettavainen ja on myös tuntunut pitkältä, tulevaisuus tuntunut välillä epävarmalta  mutta paljon kaikkea hyvää on tapahtunut, muutoksia, oon oppinut uusia asioita ennen kaikkea olen mennyt pikku hiljaa eteenpäin ja tästä lähtien sillä mennään.. 

en anna kenenkään enää määritellä mua lokeroon.. mä oon tällänen ja hyvä just kuin olen mun pitää alkaa olee rohkeasti oma itseni 


Ens vuoden yksi tavoite on selvä että keväällä mä todellakin saan viimein ne nuoriso ja yhteisö ohjaajan tutkinnon paperit ulos ja sit pääsee suunnittelee elämää eteenpäin 

 Jotain vanhaa jää taakse jotain uutta tulee, alkaa uusi aikakausi ja elämän kirjaani aletaan kirjoittaa lisää uusia sivuja. Sellanen fiilis mulla on vaan että ens vuonna tapahtuu jotain kivaa, ihanaa ja jännää ❤
  
Opiskelut aion saada ainakin päätökseen, oon sopinut ihanan pienyrittäjän kanssa unelma karttojen teko päivän sit uuden vuoden kunniaksi 


Tämä uusi tuleva vuosi 2021 on unelmien ja mahdollisuuksien vuosi 
Asunnon uudeksi sisustaminen jatkuu (Uusi kirjahylly, sängyn uudeksi sisustaminen ja Askartelu hyllyn järjestely uusia laatikoita, kansio jne)

Uusia unelmia, rakkautta ja aikaa itselle, töitä oman intohimon parissa 
Elämä yllättää vielä välillä mut nyt kohti uutta vuotta tän vuoden kokemukset mukana, uskon että ens vuodesta 2021 tulee mahtava ja ikimuistoinen ♥️

Kommentit

Suositut tekstit